"Hát szia! Hát itt vagy, Te Vígaszbaba? " - SzivárványAnyu Timi 8. epizód: Lidus
2018. május 28. írta: SZÜLŐSZOBA

"Hát szia! Hát itt vagy, Te Vígaszbaba? " - SzivárványAnyu Timi 8. epizód: Lidus

timiv_17_600.jpg
A VIGASZBABA ÉS SZÜLEI SZÜLETÉSE. Több éves várakozás, harc, tragikus GYERMEKVESZTÉS, SZENVEDÉS, DEPRESSZIÓ, ÖNBÁNTALMAZÁS, önhibáztatás, önmunka után ma HÁROM EMBER SZÜLETIK a SZÜLŐSZOBÁN. Lidus először, a SZÜLEI-Szivárványanyu Timi és Ágoston - pedig ÚJRA, új EMBERRÉ....

timiv_18_600.jpg

Az első órák olyan kaotikusak, visszaemlékeznem is nehéz. Valóban egy különös testi és lelki állapot. Manapság emlékszem vissza Lidus arcára, ahogy először megláttam őt maszatosan, és meghatódom. Akkor közvetlen a szülés után inkább valami üresség érzésem volt valahol messze a realitástól. Sokáig együtt voltunk a szülőszobán az aranyórát töltve.

mam_banner_600.jpg

Innentől megnyílt egy dimenzió kapu és átmentem feladatmegoldó üzemmódba. Nem éreztem magam istennőnek, nem hívtam segítségül ükanyáimat, nem gyújtottam illatgyertyát, nem kapcsoltam zenét. Egyszerűen arra figyeltem ami van: a kontrakcióra, a fájdalom átélésére, a szülésznőre, orvosra, mikor mondott valamit, a férjemre, mikor belecsimpaszkodtam. És a dög melegre…mi a fenének így fűteni egy szülőszobát?

Rendben, hogy a babának kell a meleg, de nem kéne anyukának is valahogy túlélnie? A megrepesztett burok után fájt, mint a szar. Miközben a férjembe csimpaszkodtam csatakiáltások közepette és a fejem belenyomódott a műanyag apás szülőszettbe, csak az járt a fejemben, hogy valaki nyisson ablakot és tépje le a férjemről ezt a zsákot, mert megpusztulok a melegtől. Hát így…pedig eleinte azt képzeltem, hogy a fájdalom hullámain szörfözöm…

img_9139_600.jpg

A kitolás relatíve hamar eljött. Nem könnyen, de ráéreztem a kakilós manőverre, és diktálták, hogyan meddig nyomjak. Kövezzetek meg, de nekem ez nem volt baj. Közben hallottam a dicséreteket, hogy jól csinálom, hát akkor gyerünk így tovább, Lidus mindjárt kint lesz. A hajas kis fejét nem fogtam meg, pedig ajánlották…majd kaptam egy gátmetszést, ami Lidusnak kevésnek bizonyult, és gátáttöréssel és egy repülő manőverrel érkezett csodásan, egészségesen, és a maga 3 kilójával nekem olyan óriásinak tűnt, hogy első szavam olyasmi volt, hogyan fért el odabent?!

 img_9179_600.jpg

A kis csumpit a mellkasomra tették, belőlem dőlt a vért, hápogtam, hogy ez kicsoda, pislogtam a férjemre, és vártam valamire nagyon ott a létezés köztes időzónájában, ahol a fáradtság, a csodálat és a tehetetlenség kaput nyit. És ott volt ő, és nem tudom, mit éreztem. Valóban ilyenkor a nők éreznek valamit? Tényleg rögtön árad a szeretet? Jön az eufória és máris azt érzik, hogy újra szülnének? Biztos valaki így, de én azt hiszem, hogy csak lebegtem és figyeltem, hogy mi történik, de felfogni nem tudtam. Jó hosszan ismerkedtünk egymással, apával, beszélgettünk, csodálkoztunk.

img_9155_600.jpg

Hogy ehhez hozzájárult-e a vérveszteség, ami miatt később kétszer is elájultam? Lehet. De a szülőágyon még nagyon fitt voltam. 2 óra alatt megvolt, kemény volt, de nem fáradtam el. Az ájulás akkor jött, mikor a szobámba át kellett volna menni. Majd mivel ez lehetetlennek bizonyult, áttoltak, de én akkor ülve úgy döntöttem, alszom egy kicsit. Álmodtam is! Ti ájultatok már el? Egészen érdekes. Úgy éreztem órákat aludtam, szépet álmodtam, majd mind kétszer riadt és csodálkozó tekintetekre ébredtem és boldogan mondtam: hogy álmodtam!

Álmodtam, mindezt már olyan régen megálmodtam.

Forrás: Szivárványanyu Timi Blogja: Lelkemszottya

http://lelkemszottya.cafeblog.hu/2018/03/18/lidia-janka-aki-ketszer-szuletett/

img_9206_600.jpg

Másnap a családom az étteremben megünnepelt minket, majd szépen sorban bejöttek a kórházba látogatni. Lidus a legjobb szervező a világon: a családot, barátokat összehozta, emlékezetessé tette a születését, és nekem egy csodálatos, közösségi vajúdásban volt részem, ahol a fájdalmak, fájások igazán könnyen viselhetőek voltak.

 img_e9219_600.jpg

Szívem szerint legközelebb sem indulnék hamarabb a kórházba. Az első héten a gátfájdalomnak köszönhetően azt mondtam: soha többet szülés! Ma már azt gondolom, belevágnék újra, óriási, isteni élmény volt!

Folyt. köv.

Kövesd a Szülőszoba epizódjait a blogunkon, facebookon, youtubeon és a weboldalunkon! 

Facebook: https://www.facebook.com/szuloszoba/
youtube csatorna: https://www.youtube.com/watch?v=VMTe9FQor7U
BLOG: http://szuloszoba.blog.hu/
weblap: www.szuloszoba.hu

Korábbi epizódok:

7. epizód

 6. epizód

5. epizód

4.epizód

3 epizód

2 epizód

1 epizód

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szuloszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr3114007278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása