Koraszülés BABAPARA? Timi Szivárványanyu 6. epizód
2018. április 20. írta: SZÜLŐSZOBA

Koraszülés BABAPARA? Timi Szivárványanyu 6. epizód

A szülésznő már rohan a vizsgálatra és jön apuka forró csokija is. Szivárványanyu pénteken ment volna az első NST vizsgálatra, de egész éjjel görcsölt, így bemegy a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és Rendelőintézetbe, hogy megvizsgálják. A 34. hétben jár, így, ha megszülne ma, akkor még koraszülöttnek számít a baba. Elindult-e egyáltalán Lidus vagy csak jósló fájásokat érez Timi? Vissza lehet tartani ilyenkor a szülés megindulását? Kell-e egyáltalán? És miért hoz Ágoston forró csokit a vizsgálathoz?

timi6_02_600.jpg

Timi Szivárványanyuka naplója

A szokásos esti óráim megtartása után már furán éreztem magam. Aggódtam is, hogy talán megerőltettem magam. Az érzés nem múlt és éjjel 22 óra felé kezdett erősödni a fájdalom. Derékfájás, keményedések…próbáltam aludni. Csak nem múlt a fájdalom. Mindig néztem az órát, eleinte 10 percenként jöttek.

mam_banner_600.jpg

Rákerestem neten, hogy vajon jósló fájásokról van-e szó. Reménykedtem, hogy igen, bár nem volt igaz rám a leírás. A fájdalom nem múlt, sőt erősödött. Végül már 5 percenként néztem az órára és eljött a hajnal. 5 órakor már szóltam a férjemnek, hogy hívjuk a szülésznőt, mert bizony itt valami készül.

timi6_05_600.jpg

A szülésznőm pont ügyeletes volt, a kórházba érve kisebb pánik tört ki, mert még nem töltöttem be a 36. hetet. Így a baba koraszülött lenne és az is kérdéses, hogy maradhatok-e a Bajcsyban, mert ott nincs koraszülött osztály. Elég sok idő eltelt mire megvizsgáltak, fájás gyengítő gyógyszert kaptam, tüdőérlelőt és végül szobát.

Én úgy voltam vele, hogy ha születni akar a kisbaba, hát szülessen, de az orvosok a koraszülés miatt rám hozták az ijedtséget. NST-re küldtek, azaz egy gépre kapcsoltak rá, ami a fájásokat és a baba szívhangját mérte. A kórházban végül egy hetet töltöttem és ezt a vizsgálatot többször megismételtük.

timi6_10_600.jpg

Az elején jó erős kontrakciókat jelzett, a férjem nagy örömmel diktálta nekem a kijelzőn látható számot, mintha én nem éreztem volna pontosan, hogy nagyon fáj. A szülésznőm is alaposan elmesélte, hogy mire jó ez a vizsgálat, mit kell belőle leszűrni. Például fontos volt, hogy a baba bizonyos számú mozgást teljesítsen a 20-30 perce vizsgálat alatt, mert különbség van a között, hogy a kontrakció akkor jön, amikor a baba alszik vagy amikor ébren van.

timi6_08_600.jpg

Volt amikor a kisbaba egészen lusta volt, csokoládéval és hideg víz ivásával próbáltuk felébreszteni. Későbbi NST-n olyan is volt, hogy a baba már nagyon nem viselte jól és elképesztően sokat mozgott. Már ő is kezdte unni a sok a vizsgálódást.

timi6_15_600.jpg
Ez a nap nagyon izgalmas volt. Bár aggasztó volt a helyzet, de a szívemben inkább csak izgalom volt, hogy hátha máris találkozhatom a babámmal. Mivel a szívhangja végig jó volt és nem volt semmi panaszom, úgy gondoltam, hogy Lidus egyszerűen kíváncsi a világra. Én alapvetően nem voltam paramami, így amikor a fájások elkezdődtek, akkor sem estem pánikba.

timi6_09_600.jpg

Furának gondoltam, váratlannak, de nem rendellenesnek és aggasztónak. Hittem benne, hogy a kisbaba tudja, mit szeretne. De a protokoll szerinte vissza kellett őt tartani, így egy hetet töltöttem kórházba, a 37. hét betöltéséig. Amint kijöttem, Lidus nem várt sokat. A születése a következő epizódból kiderül.

timi6_03_600.jpg

Köszönjük a Bajcsy- Zsilinszky Kórház Szülészeti Osztálya dolgozóinak segítségét!

Folyt. köv.

Kövesd a Szülőszoba epizódjait a blogunkon, facebookon, youtubeon és a weboldalunkon! 

Facebook: https://www.facebook.com/szuloszoba/
youtube csatorna: https://www.youtube.com/watch?v=VMTe9FQor7U
BLOG: http://szuloszoba.blog.hu/
weblap: www.szuloszoba.hu

Korábbi epizódok:

5. epizód

4.epizód

3 epizód

2 epizód

1 epizód

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szuloszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr8513850776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása